fredag 14. februar 2014

Lyn og Sky Cakepops

Cakepops
- en bonusdessert på kakebordet!
(forklaring nederst i bloggen) 


Her er Lyn og Sky cakepopsene vi hadde i Vetles 4-årsdag. 



Lyn oppå cakepopsene



Men det er maaaange muligheter å pyntepå så vi hadde noenfåsom det ikke var lyn på.

Skyer, selvfølgelig!
Et par med sommerfugler til jentene som kom.
Gult sukkerstrø og et par uten pynt. 



Temaet passet perfekt til FLY serviettene
og Flyene vi hadde på bordet og kaka.



Mums mums -ta en bit! 



Cakepops - en bonusdessert på kakebordet!

Og du lurer kanskje på hvorfor jeg kaller  det en bonusdessert på kakebordet ?
Rett og slett fordi det er laget av "rester":

Jeg hadde en del kake igjen etter at jeg hadde skjært til kaken og fikk en del oreo-krem igjen etter muffinsene. Jeg sparte på alt og blandet alt i kjøkkenmaskinen til det ble en litt løs bløt smulete masse. Dette formet jeg med hendene til runde kuler. Smeltet litt sjokolade og dyppet cakepops-stengene i sjokolade og stakk ned i cakepopsene. Så satte jeg alt i fryseren i ca 30 minutter.
Mens det stod der fant jeg frem diverse pynt jeg skulle ha til cakepopsene. Samt brakk opp sjokolade og begynte å smelte dette i vannbad.

Da jeg tok det opp satt cakepopsene godt på stangen og jeg dyppet de i smeltet sjokolade.
Lot de renne litt av seg over sjokoladen før jeg satte de i en isopor-kloss. Før sjokoladen smeltet helt satte jeg på pynt eller dypper det i kakestrøet for at det skulle få feste. Jeg laget kun 2 og 2 av gangen så dette tar naturligvis litt tid, så jeg koste meg litt ut i de sene nattetimer med dette;).
(Et tidlligere innlegg "How To Do Cakepops" her)

Jeg oppbevarte de i vår kalde bod oppi isboksenmed sukker og et kjøkkenhåndle forsiktig over.


Slik serverte jeg de i bursdagen 
- i en gul (ikke tilfeldig!) is-boks med sukker i.
Da fikk de stå stødig og være synlige på kakebordet! 
Her har jeg også noen med dråper/regn på også.



Server de også gjerne i glass, vaser el med sukker i.
De tar seg godt ut slik!


Tips:
Papirsugerør er også fint å bruke til cakepops-pinne.
Bruk en is-skje, eller isbitformer(!) til å forme cakepopsene.
Bruk sjokolade med smak.
Ikke oppbevar de i lufttett boks av plast,
bruker du f.eks fondant til pynt blir denne da myk og sjokoladen svetter når du tar den ut!


Ha en fin dag! 
Frk Muffin 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar