torsdag 29. mars 2012

Superenkel banankake


Jeg hadde et par godt modne bananer og tenkte at "ja da lager jeg en banankake da, det er jo aldri feil med en kake liggende!".

Og jammen skulle jeg ikke få god bruk for den også, et kvarter senere fikk jeg melding av en god venninne som hadde havnet på sykehus!



Denne var utrolig rask og enkel å lage - ALLE kan bake denne!

Finn frem smør og egg som først MÅ romtempereres
(dette tar lenger tid enn å lage OG steke selve kaken) 
Jeg hadde, som jeg ofte har, det allerede stående fremme!

Du trenger:
100 g romtemperert smør
150 g sukker
2 stk egg
2 stk godt modne bananer
225 g hvetemel
2 ts bakepulver
0,5 dl melk



Slik blander du ingrediensene;
Del bananer og det romstempererte smøret i mindre biter.
Ha alle ingrediensene i en bolle og kjør blandingen i to minutter med en håndmikser. Lett ikke sant!

Finn frem en brødform og kle den med bakepapir (bedre enn å smøre den!) Ha røren i brødformen og stek kaken midt i ovnen. Stekes på 180 grader i 50 - 60 minutter. Stikk en trepinne i kaken for å se om den er gjennomstekt.

Avkjøl kaken på rist og server lun og god. Sikkert veldig godt med vanilje og sjokoladeis til!!
Den er søt og god og passer som den er til en kopp te også!

Oppskriften er lånt og hentet fra klikk.no


WOW - jeg har passert 40.000 visninger!
Det var en koselig ting å se på telleren min! 

Og husk; jeg blir like glad for kommentarer - som alltid:) 

Klem fra Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar