fredag 4. mai 2012

Min favoritt ostekrem

Denne har jeg brukt i de siste blogginnleggene mine, har børstet støv av kokeboken min og fant ut at jeg ville bruke denne ostekremen, som jeg er så glad i. Den er en selvfølge på gulrotkaken min, en sikker vinner!


Du trenger;

1 boks Filadelfia
60 gram mykt smør
5-6 dl melis om det er til muffinstopping!
    (4-5 dl melis, om den er til kake og da kan du droppe melken også!)
1/2 ts vaniljesukker eller vaniljeessens
1 ss Melk

Bland smør og 1/3 melisen og pisk denne  litt, tilsett litt og litt melis (1/3) (siktes oppi for best resultat)
Bland så i filadelfia, vaniljesukker/v.essesn og juster med mer melis, og melk for best konsistens.
Den skal bli tykk og kremete (men ikke tørr!)
(Er den til en kake skal den bare bli halvtykk, men ikke helt rennende)

Sett den gjerne litt i kjøleskapet så den får satt seg!


Til Oreomuffins, passer det supert å blande inn litt av den hvite kremen mellom kjeksene,
men er ikke noe du MÅ!


Da er dette innlegget rettet - takk Rannveig:)

Klem fra Frk Muffin






5 kommentarer:

  1. Denne kremen var supergod! Men jeg anbefaler å bruke mindre melis, kanskje ødelegger det litt for konsistensen, men ta heller mer ost! Da blir smaken mye friskere, og ikke for søte! :D

    SvarSlett
  2. Jeg liker den best som den er, men det er jo opp til hver enkelt å prøve seg litt frem å finne nettop sin favoritt:D
    Kan ta i litt sitronsaft, hvit sjokolade, marshmellovfluff, smasksessens.. Mange muligheter, men dette er min favoritt. Like viktig som smak er det for meg med denne konstistensen så jeg får til å lage de rosene og toppene jeg liker;)

    SvarSlett
  3. Skal prøve denne oppskriften . c;

    SvarSlett
  4. Hei!
    Kan man lage denne kremen dagen før servering? :-)

    SvarSlett
  5. Hvor mange muffins holder dette til?

    SvarSlett