fredag 11. mai 2012

Min favoritt bringebærmousse


Denne har jeg hentet fra Vegasgirls sweet creations som igjen har hentet fra Passion 4 Baking:)!! 
Vi deler jo gjerne med oss når vi finner favoritter;) 

Dette er nemlig min favoritt også,
siden den er lett, god og frisk på smak!




Jeg har halvannen ganger så stor oppskrift for skulle ha til TO kaker:


Du trenger:  
150 - 170 g ferske bringebær *
5 ss sitron juice
6 gelatinplater
3 dl sukker
6 dl kremfløte

Bytt gjerne ut bringebærene med jordbær og du får en himmelsk jordbærmousse.
Det gjorde jeg i dette innlegget her. Pass på å mose bærene gjennom en sil jo "finere" du skal ha moussen!! Hadde også i litt farge fra Wilton, fargen Rose, for å få en mer rosa farge.





1. Legg gelatinplatene i kaldt vann. Der skal de ligge i 5 minutter.

2. Varm bringebærene sammen med sitronsaften og 1,5 dl sukker i 5 minutter.
 - her kan du også bruke jordbær og du får jordbærmousse som i dette innlegget Her.

1 & 2. Etter 5 minutter tar du opp gelatinplatene, presser ut alt vannet og blander sammen med bær-røra. Ta kjelen av platen og rør godt. La det avkjøle seg og stivne/tykne litt (ikke FOR mye!)

3. Pisk opp kremfløten med det resterende sukkeret og bland inn bær-røra med en slikkepott/håndholdt visp.

4. Sett bollen med moussen i kjøleskap (el) i et par timer

5. Rør i moussen, ta en smaksprøve... Mmmmmm:D

6. Fyll kaka med denne lette deilige gode bringebærmoussen;)



Kos dere og ha en herlig helg!

Klem Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar