tirsdag 27. mai 2014

Bleiekake

Endelig fikk jeg lage en bleiekake 
til en god venninne
og ikke minst klarte jeg å huske å ta bilder underveis ;) 


Du trenger:
2 pakker nyfødtbleier
strikker/tråd,
eventuelt kakeform (må ikke bruke det!)
leker og/eller pynt
et fint bånd

-her er det bare å bruke det man selv vil og ønsker
og tilpasse farger og tema utfra den vordende moren 

Kos deg 
-Lykke til


"Oppskrift":


1.
Finn frem bleier
og en pakke gummistrikker (ev bruk tråd).
Rull sammen bleiene og fest strikk på midt på
- de må være i lik høyde.

2.
Jeg liker å sette de sammen i en kakeform for å få den jevnt og rund.

3.
Fest på strikk hyssing rett over kanten på formen 
og pass på at dette blir i samme høyde som strikkene.

Lag ulike størrelser utfra hvor mange etasjer du vil ha.
Jeg laget 3 etasjer. 

4.
Finn frembånd og eventuelt spisepinner og en tom kjøkkenrull.
Samt alt det andre du trenger.

5.
Her kan man gjemme et blad man har rullet sammen i midten,
en flaske eller lignende, for å få det stabilt.
Jeg brukte en tom kjøkkenrull for da kunne jeg putte en bamse nedi. 


6.
Sett sammen delene til en noenlunde stabilkake.

Stort bilde;
Så begynner det beste;
nemlig å sette på alt du måtte ønske av tilbehør og pynt. 

Jeg hadde en solhatt, en strømpebukse, klorevotter,
2 smokker, smokkesnor, badeand og en kosekanin


For å få kaken med meg så skjærte jeg til en pappplate 
og dekket denne med silkepapir
og pakket det hele i cellofan.


Sløyfen foran på kaken er en solhatt jeg hadde brettet til
og brukt det samme båndet som rundt bleiene.


Jeg koste meg masse med å lage en fin og søt bleiekake til Milla!


Hva synes du om denne bleiekaken
og har du laget bleiekake før? 


Klem fra Frk Muffin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar