tirsdag 31. mai 2011

Marmor Muffins

..eller farmor muffins som min sambo sa. Dette er nemlig den gode gamle marmorkaken, i muffins variant! Som da min sambo kalte for farmorkake når han var liten. 


Jeg laget min egen variant med utgangspunkt i denne muffinsen jeg har laget før, jeg tilsatte saft (sparte litt til toppingen, brukte 3/4 her) og sitronskall fra en sitron, en teskje sitronessens og vaniljesukker. 
Tok ut 5 ss røre og blandet dette med smeltet mørk sjokolade. 

Jeg tok en isskje med røre i formen og la i to teskjeer sjokoladerøre oppi og en ts sitronrøre oppå der igjen, rørte med enden på en teskje for å få blandet rørene litt sammen. Men ikke for mye skulle ha mønster ikke helt blandet røre! Brukte store amerikanske cupcakeformer fra ICA(!!) og stekte de på 200 grader i nesten 20 min. 

Topping i dag ble sitron og kremost topping (man tager vad man haver;) Tok en pakke naturell kremost, litt av saften fra en sitron, litt revet sitronskall og melis, ca 3 dl.. Blir litt ca.. er greit med ikke for løs og myk røre når jeg skal lage topping. 

Resultatet ble myke, deilige og saftige muffins som ble godkjent av meg og M, som var så flink til å pynte herlighetene. Jeg tok på toppingen med tip 1M, skulle gjerne hatt en større tip siden dette er STORE muffins. 


Her ser dere innsiden av muffinsen, delte den i to før kveldskosen nytes:D


Enjoy!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar