fredag 6. januar 2012

After Eight Brownies

Etter en litt vel lang baketørke fikk jeg skikkelig lyst på snoe SØTT og godt i går.
Jeg lette vel og lenge og endte med After eight Brownies fra Passion for baking!

Oppskriften er slik;

230 g smør
230 g mørk sjokolade
130 g mel
500 g sukker
2 ts. vanilje extract
4 egg
After Eight mintsjokolade

Smelt smør sammen med sjokolade i en kjele på svak varme, jeg brukte vannbad, altså en glasskål over en kjele med vann som småkoker. Rør til du
har en jevn og fin røre. Ta bollen av kjelen og bland
i sukkeret. rør godt til det er jevnt. Bland så i ett og ett egg av gangen - visp godt. Bruk helst en god ballongvisp av metall. Bland inn vaniljeessens. Bland inn melet som du har siktet oppi bollen, ikke bland for mye og ta ut luftigheten.


Jeg brukte en brownie panne som jeg vant på Det Søte Liv Bloggen for en stund siden. La en isskje røre oppi hver firkant. Så la jeg en After eight og så en isskje til med røre. Stek dette på 160 grader i ca 25 minutter, jeg tok 20 minutter siden jeg hadde småformer. Du får ca 20 biter av denne røren om du lager en medium langpanne og deler opp. Se den mer detaljerte oppskriften til Manuela HER.


Jeg pyntet de ved å legge på en after eight sjokolade mens muffinsen enda var litt varm så den smeltet litt nedi. Disse ble kjempe gode, skikkelig smakfulle. Anbefales. 


Ikke glem Give awayen min om du vil ha en morsom og anderledes cupcake bok;) 


God baking
Klem Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar