fredag 26. oktober 2012

Bløtkake med marshmallowfondsant

Marsmallowskake


Dåpskake til Oda på dåpsdagen 21.10.12


Høy og luftig sukkerbunn;



Denne har jeg brukt lenge; hentet fra eldorado sin sukkerpose faktisk og det er den ENSESTE jeg får bra hver gang. Jeg har prøvd andre som liksom er "bedre" men nei da, det enkle er ofte det beste:)

(26 cm springform ell liten langpanne)

6 egg
2 dl sukker
1 dl potetmel
2 dl mel
2 ts bakepulver.

Pisk egg og sukker til hvit stiv eggedosis.
Bland det tørre og sikt dette 2-3 ganger før du vender det forsiktig inn i eggedosisen.

Stekes på 160 grader i ca 40 min nederst i ovnen.




Denne kaken er sukkerbunn med typisk bløtkake/marsipankake fyll,
 i det nederste laget hadde jeg vaniljekrem
og i det øverste laget et tynt lag sukkerlake, krem og bringebærpuré.
Lokket er marsmallow fondant,
siden jeg og broren til dåpsbarnet tåler ikke nøtter. 

Det ble minst like bra med MMF,
noe av hemmeligheten er å ikke ha sukker i kremen under!
Og MMF'en er veldig søt i seg selv.

Kaken ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg på forhånd
men ble nå fornøyd tross alt,
sånn i ettertid i hvertfall:) 




Detalj fra kaken; 
en baby i MMF
med samme "påkleding" som på bildet på kaken



Baby-moulden hadde jeg ikke
og siden jeg ikke planlegger flere dåpskaker(!)
så bestillte jeg en hos en kakevenninne
Elisabeth, på Vegasgirls sweet creations.
Bildet bestillte jeg av Linda på Kakeri.

Så takk til dere for rask hjelp:)

Trekker straks vinneren av min Give away
så er du ute i siste liten så fort deg:)

Klem fra Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar