lørdag 6. juli 2013

Lett rabarbrasuppe

Jeg var så heldig å få rabarbra av en venninne! 

- så da måtte jeg jo lage en sommerlig rabarbrasuppe:) 

(Oppskriften fant jeg på matprat.no)


På instagram:
frkmuffinv

Ingredienser nok til suppe til 4-6 personer:

250 g rabarbra
1 l vann
200 g sukker
1 ½ ss potetmel
1 dl vann

Slik gjør du:

Vask rabarbraen, kutt i biter.
(mange skreller rabarbraen men ikke jeg! For jeg vil beholde den herlige rosa fargen som ligger i skallet!) 
Kok rabarbra i vann og sukker til rabarbraen begynner å gå i stykker, ca. 5-10 minutter.
Rør potetmel ut i kaldt vann til en jevn grøt
og hell det i væsken i en tynn stråle, mens du rører godt.
Kok opp
Avkjøles i kjøleskapet, ellers er den veldig god lun også! 

Denne tåler å stå litt i kjøleskapet og det går å fryse den og ta den opp senere:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar