søndag 25. september 2011

Red Velvet Heaven

jeg sier bare WOW! De smeltet i munnen, var akkurat passe søte og myke og som sagt; de smeltet i munnen!!! Ja, jeg har akkurat skjønt hvorfor Red Velvet heter nettopp det! 


Red Velvet Cupcakes:
130 g smør
300 g sukker
2 store egg
1 ts vaniljeessens
1 ts eddik
1 ts natron
250 ml surmelk
260 g hvetemel

1 ts vaniljesukker
1,5 ss kakao
6 ss rød konditorfarge



Bland først smør og sukker til myk og luftig smørkrem. Tilsett så ett og ett egg og visp videre. (Har du SP så tilsett 1 ts) Så blir røren jevn og glatt. Hell i surmelken i røren. bland sammen natron og eddik og ha i røren, vispes godt sammen. 


Bland det tørre og sikt i røren og vend dette inn i røren til det er jevnt blandet (ikke visp! Da forsvinner luftigheten!)

Stekes på 175 grader i 15 - 20 min.
Jeg har alltid formene i en muffin pan, la de stå litt i formen før du setter de videre til avkjøling på rist.

Av denne røren får du 20 stykker med små former, 12 vanlige og 6 amerikanske.


Etter Red Velvet kaken jeg prøvde men ikke likte noe særlig, så var jeg skikkelig i tvil på Red Velvet! Men tenkte at jeg må prøve en annen oppskrift (og følge den!!).
For jeg har så lyst til å lage Red Velvet kake og muffins til
 et bryllup i november! Heldigvis ble denne utrolig mye bedre, knallgod faktisk! Frostingen jeg prøvde sist var kvalmende søt, så jeg laget samme frosting som Kaffe Baileys  muffinsene, altså topping med Philadelfia, smør og melis, med dæsj vaniljesukker (ev v.essens) i. her kan man også blande i smeltet avkjølt hvit sjokolade!!
Nå fikk både jeg og brudeparet-to-be smakt og heldigvis fallt disse absolutt i smak hos oss alle:) Så det blir Red Velvet til bryllupet<3








Endelig kan jeg også anbefale Red Velvet videre 
- og for en lett oppskrift! Superenkle å lage!!


Good Luck Fellow Bakers;) 

3 kommentarer:

  1. Jaddda.....disse er GODE!!! :)
    Har mumset nok av de i dag til at de legger seg på siden :)

    SvarSlett
  2. Nam, ser godt ut. Fin blogg du har. Har lagt den til som link på bloggen min, My Little Kitchen.

    Sjekk den ut her: http://mylittlekitchen-thea.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. Jeg fikk feilmelding da jeg prøvde å sende deg en mail på frkmuffin@hotmail.com. Er det ikke riktig adresse? Har nemlig en forespørsel til deg :) Du kan eventuelt sende meg en mail med riktig adresse til inger.boldvik@dt.no

    SvarSlett