fredag 2. september 2011

Testpanel og inspirasjonskveld

.. jeg var med for å prøve Villa Perlesukker sine nye produkter, da hun kom til en superflink bakedame som heter Elisabeth. (Elisabeth på facebook)

Kjempe gøy å prøve ut litt nye produkter da jeg har bakt en stund og var smålei min hvite sjokoladekrem som jeg har hatt som topping på muffinsene de siste gangene. Litt inspirasjon en sen kveld og med en venninne Fru J, fikk jeg jo kommet meg litt ut også, så det måtte jeg jo bare bli med på:)

Først fikk vi prøve sjokoladekrem som både kan varmes og dyppe muffinsen i og piskes opp og lage topping med tipper m.m. Vi laget "papir roser" av sukkerpasta og hadde på når toppingen hadde tørket:
Fru J og min sine muffinser
(beklager dårlig kvalitet på bildet:S)

Hele testpanelet sine blomster

Blomstene er laget av sukkerpasta og den sukkerpastaen ble jeg helt forelska i. Ett av mine "problem" når jeg har jobbet med sukkerpasta er at den blir tørr OG dermed sprø etterhvert.. denne hadde ligget en stund på bordet og likevel kunne den bare varmes opp med hendene og brukes igjen! Ikke noe problem liksom, WOW:) Den kommer i mange fine farger også, så slipper jeg å eventuellt ha masse farger og farge selv - M ha det, må ha det.. etterhvert! 
Min lile muffin, fikk ikke heeelt til den rosa men.. 

Vi fikk prøve flytende fondant, noe som jeg har hatt lyst til å prøve selv lenge. Vi farget den lilla, ja da var jo meg som foreslo det.. jeg digger nemlig lilla<3

Den var veldig god, smakte ikke så supersøtt som melis, selv om denne også var søt, sukker er jo og blir sukker... Og så var den veldig lett å jobbe med, fin å dyppe i. (det kan også helles over men da bør det som skal dekkes stå på rist! Dessuten er den med drøy når du dypper.)

Hele testpanelets muffins med skjønne blomster.

Min lille muffins med blomst

Blomstene er laget med blomsterpasta, noe som ligner sukkerpasta, men som er kan kjevles ut ganske tynt og likevel tåler det. blomstene ble skåret ut med en utstikker/form og vi brukte en spatel (modeleringsverktøy) og satte de opp ned over en eggekarting så stivnet de. Den gule kjernen ble laget av en gul ball og trykket flatere og deretter i sukker.

Frk Muffin er fornøyd:)

Alt i alt en veldig inspirerende kveld! Jeg fikk med meg blomsterpasta og flytende fondant, skulle gjerne hatt sjokoladekrem også, så det MÅ jeg nok bestille meg etterhvert!

Disse produktene er et resultat over en bakedame som ikke fant "det" produktet hun ønsket seg.. etter å ha bestillt fra USA fant hun det ene sukker-alt-for-søte produktet etter det andre og som både ble tørr og sprø, og sprakk opp etterhvert. Hun ville derfor komme opp med det produktet selv da og prøvingen var i gang.. for å gjøre en lang historie kort så NÅ kommer disse produktene i webshopen til Villa Perlesukker. Og damen som står bak heter Anne Brith, sjekk ut www.villaperlesukker.no da vel:D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar