torsdag 10. mars 2011

Sjokoladekrem - den dagen da alt gikk galt.. nesten..

Det startet med at jeg skulle lage toppingen til muffinsene.. Satte på glassskåla på kjelen, veide og målte opp 400 g fiiiin sjokolade, belgisk, spesialtbestillt og bilbåren av en venninne... Så en dæsj smør og kremfløte (eller var det bare kremfløte.. hmm..) og så...kraaaaaak...
POFF
*
BANG! Splæsj!!!
- Så er bunnen i skåla nedi kjelen, det ikke lenger bare er vann som koker nedi der, men masse sjokolade og kremfløte og glass! Wæææææææææææ!

Pleier alltid å forvarme glassbollen, eller sette den oppi sammen som jeg setter på kjelen så de harmonerer i tempratur - men ikke da.. TYDELIGVIS:s

Ja ja, ingen topping på muffinsene da med andre ord!
Vel, hadde bakt muffinsene kvelden i forveien da, så de var OK! Hva skal jeg finne på nå da?? - tenkte jeg og tenkte videre på venninnen min jeg skulle besøke om et par timer.. Og jeg som hadde lovet å ta med muffins til henne! Sukk! Jo, så jeg ikke noe topping greier på meny? jo! Da hiver jeg meg på en tidligere buss en planlagt og går innom der! Så sagt som gjort, selv om det å hive seg på en buss, med vogn og baby og alt man trenger en dag borte, er noe relativt.. (puh!).. Så glemte jeg leker og et par kluter skulle jeg senere finne ut, men det er da ikke krise heldigvis! venninnen min har vel noen plastbokser en skjei og kluter hun sikkert! Fant em boks topping på Meny! og var såå glad jeg hadde en "reise" tupp og plastpose jeg kunne legge toppingen litt lekkert på muffinsene hvertfall!

Resten av dagen var knall:D
-en dag på Lørenskog som innebar lunsj med pappaen min først; som storkoste seg med å leke, mate og underholdes av min lille skatt. Hans kjære lille barnebarn selv om han ikke er morfar men selvutnevnt Besten siden det ikke høres såååå gammalt ut!
og videre besøk og middag hos venninnen min C som disket opp med nydelig biffmiddag og jommen hadde hun ikke bakt gulrotkake med deeeeeilig kremost topping på! Vi lekte og koste oss med mitt lille gull, som mest av alt lekte med å trykke på stereoen, tv, dvd boksen og get boksen hennes! Var hakket før han fikk med seg den dingsen dvd'ene ligger på.. han fikk ut en cd og skulle visst ha ut den å! Men fikk redda den! heldigvis!!

Så dro vi hjem! Og jeg klarte å skvise nesa opp mot skistativet på bilen!!!!!!!!!! AUUUUUUUUU!!!!!!!!!!! (ikke spør meg hvordan jeg klarte det!) Men dævven au så sinnsykt vondt da, trodde nesa, ja hele hodet! skulle sprekke og kjentes som om det rannt ut noe.. men neida, ikke neseblod! Bare en fiiin BLÅ kul på nesa! og jeg har ikke akurat en liten søt nese fra før!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar