fredag 8. april 2011

muffins med karamellpudding

Her kommer oppskriften:

Creme brulee cupcakes ( 24 mini cupcakes)

Disse kan du også bruke Creme brulee pulver i, men det fikk jeg ikke tak i nærområdet og jeg hadde rett og slett ikke tid til å stikke ned til byen, så som jeg pleier å si og gjøre "Jeg tar det jeg har liggende"

Oppskriften er hentet fra Passion for baking, se link her.


Du trenger:
75 g sukker
50 g mykt smør
1 ts vaniljepulver
1,1 dl mel
1,5 ss maizena
1 ts. bakepulver
1 dl fløte eller vaniljevisp
8 ss. Creme brulee pulver
1 egg

OBS: Oppskriften er for 24 minicupcakes, tilsvarer 4 normalstore muffinsformer.

Hell mykt smør og sukker i en bolle og miks dette luftig. Mikses i cirka 3 minutter , røra blir da fluffy og fin. Tilsett egg. Miks dette så videre i noen minutter til. Bland mel, maizena og bakepulver i en skål. Ha kremfløten tilgjengelig og likeledes med creme brulee pulver.
Eller da karamellpulver som jeg brukte. Når røra har blitt fluffy, tilsettes resten av ingrediensene. Hell melblandingen, creme brulee pulver og fløten i miksebollen. Miks dette godt..

Nå er den ferdig til å helles i muffins former.
Stekes i en forvarmet ovn på 200C i cirka 15 -20 minutter. ( se det ann her), stikk en tannpirker nedi for å se på om den er deigete inni. Eller når de begynner å sprekke på toppen så er de hvertfall ikke for lite stekt!

Etter steking lar du dem hvile litt før du setter krem på..

Hvordan du lager kremtoppingen, se mitt innlegg her eller Passion 4 baking sitt inlegg her.


Jeg brukte disse herlige fromene fra Åhlens som jeg syntes passet utmerket til anledningen, nemlig mer feiring av bursdagen min;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar