onsdag 9. mars 2011

Sommerlige muffins med bringebær

Tenkte at siden vi gå mot vår og sommer..
vel, det snør jo igjen her i dag da men..

Disse er litt sunnere siden det er cottage cheese i de og en litt annen sammensetning - så jeg vil rett å slett si at de er Litt Sunnere!

Oppskriften:
300 g hvetemel
175 g sukker
1 ss bakepulver
1 krm salt
2 egg
4 ss solsikkeolje
2 1/2 dl skummet melk
1 1/2 dl cottage cheese
150 g bringebær.

Bland hvetemel, sukker og bakepulver.
Visp sammen egg, tilsett så olje, melk og cottage cheese til røren er jevn og fin. Tilsett det tørre og bland sammen, men ikke for lenge! Bland enten inn bringebærene her, eller stikk de nedi formene!

Fordel røren i formene og stek de på 175 grader i ca 20 minutter. Avkjøl de litt i muffinsformen før du setter de på rist. (jeg steker de ofte lenger!! nærmere 30 min!)

Tips: hvis d har bringebærene nedi formene, så blir ikke røren rosa, ferske bær bør du rulle i mel først! å holder de seg på plass i røren. Fryste bær går like bra!

Jeg pleier å å lage dobbel røre, så har jeg noen i fryseren også. De er nemlig supre å ta opp et pr timer før besøket kommer, eller de kan varmes i ovnen. Veldig godt med yoghurt vanilje is til, spesiellt når de er varme!!


Sweet taste:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar