fredag 23. november 2012

Sjokoladekake i skuff


Skuffkake.
Altså en kake som lages i en skuff,
eller liten langpanne; 



Denne er superenkel og kjempe god, jeg har fått den av en god venninne og fått æren av å dele den med dere:D

Du trenger;
300 g margarin
4 egg
270 g brunt sukker (ev hvitt)
1,5 ts vaniljesukker
200 g smeltet sjokolade ELLER  4 ss kakao
300 g hvetemel
3 ts bakepulver
2 dl melk

Smelt margarinen og avkjøl den litt. Blandes så med resten av ingrediensene i kjøkkenmaskin el.
Hell røren i en liten langpanne  og stek kaken på nederste rille ved 170 grader i ca 30 min.
Avkjøl kaken i formen og hell over glasuren.


Glasuren;

Du trenger;
125 g margarin
250 g melis
2 ts vaniljesukker
1.5 ss kakao
3 ss kaffe

Bland ingrediensene til i en panne og la den få et oppkok. Hell den varm over kaken og la den avkjøle seg.

Pynt kaken med det du måtte ønske:)




Denne laget jeg først på farsdagen, den rakk jeg ikke ta bilde av før den var BORTE!

Så da jeg inviterte til barseltreff så måtte jeg lage den på nytt,
med en liten vri; istedet for 4 ss kakao hadde jeg i en plate mørk sjokolade!
Da blir den litt fyldigere, saftigere og litt krafigere


God helg! 

Klem Frk Muffin




4 kommentarer:

  1. Jeg var så heldig å smake på denne på barseltreffet, og hvis jeg lukker øynene, så kan jeg smake den fremdeles. Den var himmelsk god!

    SvarSlett
  2. Kan man bruke melk istede for kaffe i glasuren? er ikke så glad i kaffe.

    SvarSlett
  3. Vil anta at det går helt fint, smaker forøvrig ikke veldig kaffe av denne glasuren altså! Så kan hende du liker den likevel;) Lykke til - si i fra hva du finner ut da ;)

    SvarSlett
  4. hei :)
    Hva mener du med LITEN Langpanne? Halvparten av en ORGINAL? :))

    SvarSlett