torsdag 9. februar 2012

Racerbil på 1 - 2 - 3

Tenkte å vise fort og greit hvordan jeg laget racerbilene på kaka: 

(Jeg fant inspirasjon ved å google og se på bilder derfra
- nyttig og inspirerende, anbefaler å gjøre reesearch før slike prosjekter)



1.
Først farget jeg en del SP sort, en stor del blå og beholdt litt hvitt. 

2.
Laget hjul av sprøytespissene til en muffinstut og et reagensrør (!) s
om hadde en perfekt størrelse
(vær kreative om dere ikke har akkurat dette) 

3.
Laget en rund kule som skulle bli hjelm, altså racerbil føreren.
og limte på en liten rektangel i hvit SP.

4.
Så laget jeg en kjegleformet kule som jeg formet som en kvadrat,
bare høyere på ene siden.
Laget en stripe med hvit SP og limte på med vann,
deretter laget jeg et søkk på "bilen".
Klemte den flat med en smooter.

5.
Laget to små "klumper og en bakskjerm.
klumpene skal under skjermen så er viktig at de klemmes flate,
helst som små kvadrater. 

6.
Jeg laget en liten papirremse som jeg la under bilen,
for at hjulene skulle stå litt nedenfor selve bilen..

7.
Så lot jeg alt tørke i en dag før jeg monterte det sammen. 

8.
jeg monterte alt med spiselig lim og en tannpirker
(en pensel hadde vært bedre)
Så lot jeg det stå enda halvannen dag før "bruk"
så ikke limet skulle være skinnende.
Vr jo uansett ikke ment til å spise,
men mest for pynt så da gjør det ikke noe om det blir hardt:) 


Lykke til med dine racerbiler:d



God helg til alle fra Frk Muffin



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar