tirsdag 28. mai 2013

Mmmm.. Jappkrem


En utrolig enkel og lett måte å lage krem til muffinsene på! 

Denne gangen laget jeg med japp-sjokolade i men her er mulighetene utallige!
Bruk all mulig sjokolade, godteri, likør.. 

Så lenge det ikke er f.eks nøtter i som det er i snickersen,
 såfall bruk japp og tilsett peanøttene oppå som pynt, 
eller ta ettynt lagkrem, dryss oppå peanøtter
 og lag entopp av resten av kremen. 

Legg merke til dinosaurene som står! 


Her hadde jeg 2 dl kremfløte som jeg varmet i kjele på plata til kokepunktet, så trakk jeg den av platen og blandet i en hel japp (stor størrelse) som jeg hadde grovhakket på forhånd!

Rørte og rørte til alle bitene hadde smeltet og satte den i kjøleskap så fort den begynte å svalne.
Dekk røren med cellofan helt nedpå eller rør ca hver kvarter for åunngå snerk!

La det stå i 3 timer eller mer.

Visp så opp, det går fort så følg med!Det kan skille seg og da kan det ikke reddes! Bedre med for lite vispet her enn for mye!


Sjokolademuffinsene finner du i forrige innlegg, link her 


Jeg har fått kyndig hjelp av 3-åringen som danderte på pynten så jeg ble helt bergtatt, en og en.
tunga rett i munnen,smaksprøver av dinosaurene og tenking mellom hvert bytte av pynt!

Et par stykker fikk grønt sukker, men ikke alle for det ble visst for mye!


Bak i vei!

Sommerklem fra Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar