søndag 16. februar 2014

Lyn og Sky kake

Hipp hipp hipp hipp HURRA for Vetle 4 år

Vetle ønsket seg Lyn og sky-kake og -tema til bursdagen sin! 


..og Lyn og sky-kake og -tema ble det! 

I tillegg til lyn og skyer skulle det også være fly, en sol og et stort 4 tall!
ønsket den kommende 4 åringen seg.
Som sagt så gjort!


All pynt er laget i sukkerpasta.

NB: denne gangen brukte jeg sirup
istedet for glukose og det funket jo utmerket!
I tilegg erdet jo MYE lettere å få tak i enn glukose og er billigere!
-så det vil jeg også anbefale deg!! 

Laget bla lyn, bokstaver, skyer og ballonger som måtte stivne ca 3 dager før.
Derfor får jeg lynene til å "stå" ut av skyen.



"Skyen" oppå kaka skjærte jeg først ut en bulkete skyform,
så formet med jeg den deretter med hendene til en sky
etter at et tykt lag med glasur var tatt på.



Lyn, skyer, fly, ballonger, en sol og 4-tall!
Baksiden av kaken er det plassert mange skyer (glemte å ta bilde fra den vinkelen:s)


Inni kaka: 
Langpanne sjokoladekake (Se her

Langpannekaker er jo alltid en hit!,
så hvorfor ikke "gjemme" en saftig sjokoladekake 
inni en barnslig og morsom bursdagskake tenkte jeg! 


Et bilde av et kakestykke så du ser inni kaka.
(Hmmm.. kaka var saftigere og luftigere enn det ser ut :o)

Litt usikker på hvordan glasuren kom til å reagere med sukkerpastaen,
men jeg tok sjansen. 
Det gikk heldigvis veldig bra 
så det kommer jeg til å bruke igjen! 



Øvrig bursdagspynt:
Er det tema så er det! 

Jeg brukte lyseblå papptallerkener og pappkrus,
sammen med FLY servietter.

Sugerør i blått og gult,
gule engangsskjeer og 
ballonger i lyseblått, gult, oransje og mørkeblå.

Jeg har bestilt alt fra piraterogprinsesser.com.
(er forøvrig IKKE sponset!)

Det var ikke mindre enn 2 selskap på 1 dag,
 fordelt på 4 bordsettinger! 

Så på bordsetting 1 var skyer og lyn illustrert med hvite cupcakesbegere med popcorn (skyer) 
og masse gule lyn i gul papp strødd utover
sammen med et par fly.


Tenkte at det skulle gjenta seg men 4 åringene lekte med lynene 
så etterhvert ble det færre og færre lyn og fly
og flere vimpler istedet! 



Blå godteposer med hver sin sjokolade,
formet som et verktøy
-til småflymekanikere?



og bak, et fly på, selvfølgelig.




Gøy med bursdag og ikke minst planlegging og gjennomføring.
Men ja, det var deilig å sette seg med beina i sofaen den kvelden;) 


Klem fra 
Frk Muffin

Psst: Legg gjerne igjen en hilsen under innlegget , da blir jeg glad;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar