tirsdag 13. juli 2010

Sjokolade-BOMBE-muffins

Da har jeg testet ut en ny oppskrift: Sjokolademuffins!

Siden det finnes hundrevis av ulike sjokolademuffinsoppskrifter så fant jeg ut at det var like godt å bare begynne og dette blir andre oppskrift fra en bok som er nevnt i tidligere innlegg.

Oppskriften virket superenkel - og var superenkel! Og de ble supergode, om jeg får lov å si det selv! Måtte prøve de i begge muffinsformene mine, og jammen ble de ikke like bra i begge. Hadde de litt lenger i den rosa formen, siden den er større (neida, du trenger ikke være fysiker for å forstå det;) De skulle være klissne og se uferdige ut. Så var spent da jeg ventet 5 minutter mens de fikk stå seg litt etter at de ble tatt ut av ovnen (en av de beste tingene med å bake er nemlig å prøvesmake, men bare litt da, vil jo ikke se ut som en muffin heller!!!)

Kan jo dele med meg oppskriften også for de spesiellt intresserte;
300 gram sjokolade, 300 gram usaltet smør (smeltes i vannbad, gjerne sammen)
5 egg og 115 gram sukker - vispes til eggedosis.
Samt 115 gram mel, 1 ts bakepulver. Dette blandes inn i eggedosisen og deretter bland inn sjokolade og smør. Stekes på 16o grader i 20 minutter. Dette blir ca 12 muffins. (jeg fikk 12 + 4 store)
Dryss over kakaopulver og server straks (de er best når de fortsatt er vame, men de kan også spises kalde;)

God prøvings folkens, og si gjerne i fra om du prøver de. Jeg tør å si at du kommer til å bli like "muffin-loving-it" som meg!!

Jeg pyntet de som hadde vært i den rosa-rose formen med rosa glasur og rosafarget sukker - og serverte de til min venninne C - gjett om vi koste oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar