mandag 27. juni 2011

Feriebaking

Har vært noen dager på ferie nå og ja, jeg har fått bakt litt også;)

Har endelig fått prøvd to sjokoladefrostinger jeg lenge her hatt lyst å prøve, den med hvit sjokolade er fra kurset til Manuela. Jeg anbefaler de herved til DERE:D
(Bildene er ikke redigert eller satt sammen på noen måte siden jeg bruker min mammas gamle pc, så vær tålmodig med meg - oppdaterer bildene i etterkant - ok?!!)


Sjokoladefrosting - på sjokolademuffins;


Jeg brukte tip 1B som jeg kjøpte på Cacas og sølvkulene er fra Dr.Oetker.


Oppskriften;

200 gram smør
240g melis
200 g sjokolade (mørkere sjokolade gir mørkere krem)
2 ss. vanilje extract

Pisk smøret litt først og tilsett litt og litt melis. Deretter pisk inn essensen og tilslutt tilsett sjokoladen (som er smeltet OG avkjølt)


Hvitsjokoladefrosting - på vaniljemuffins;


Også her har jeg brukt tip 1B og sølvkulene.
Det er IKKE mange steder å få tak i pynt i Vesterålen,
så fikk gå for det enkle, som noen ganger er det beste;)


Oppskriften;
4 dl melis
230 g smør
200 g hvit sjoklade
2 ss. vanilje extract

Bruk romstemperert smør (skal være MYYYKT!) 
-miks det, tilsett litt og litt melis og bland inn i smøret, bland så inn vaniljeessensen og tilslutt sjokoladen (som er smeltet OG avkjølt)


Ønsker med dette alle mine lesere en fortsatt god sommer!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. jeg elsker bloggen din! jeg elsker å lese oppskrifter om muffins, og selv er jeg en muffins elsker! fortsett med den gode jobben du gjør! disse oppskriftene hørtes så utrolig digg ut at de skal jeg prøve meg på.

    <3lig hilsen vårin

    SvarSlett
  3. Tusen takk - nå ble dagen min enda ett hakk bedre;)

    SvarSlett