fredag 17. juni 2011

Kurs med Passion for Baking og Manuela

I går var jeg som dere vet på kurs med Manuela fra Passion for Baking. det ble holdt i Cacas sine lokaler i Tollbugata 19 i Oslo. Det hadde jeg og Fru J gledet oss til en halv liten evighet og endelig kom dagen. Vi varmet opp med en lunsjmuffin med spinat og en latte på Kaffebrenneriet på Sjølyst. Søte T kom også innom! For en bra dag:) Og må skryte litt av Fru J som kjørte MIDT I OSLO sentrum så lett som bare det!! Jeg hadde jo parkert i asker og tatt toget inn om jeg hadde kjørt!! hahha

Jeg og Manuela, hun søt som en cupcake
Først og fremst så må jeg bare si at Manuela er helt fantastisk, hun er som en nydelig cupcake i seg selv, så god og så utrolig søt! Kjempe blid og sprudlende ledet hun oss gjennom alt fra å bake enkle men supergode muffins, 3 ulike frostings og ikke minst mange måter å pynte på!! Og det var et HAV av pynt vi kunne velge i å pynte med - jeg slet med valgets kvaler og klarte nesten ikke begynne å pynte siden det var så utrolig mye flott og nydelig pynt!!
Manuela og hennes cupcakes, det var pyntet så søtt og fint - og ROSA 
Lokalene lå i kjelleren, så det ble rimelig varmt der nede med 20 personer, så både jeg og frostingen ble litt vel varme i toppen, og det jeg hadde gledet meg aller mest til; å prøve first impression molds gikk rett og slett ikke, fondanten limte seg fast til formen og ville slettes ikke samarbeide. Men så kom manuela med et godt tips jeg kan ordne selv! Nemlig bruke stempler!! Det kan jeg jo få tak i på f.eks Panuro! Og det er ikke så hinsides dyrt som first impression molds! Det er tydelig at i norge så er slike ting ti ganger dyrere enn i USA, så en NY tur står (om mulig!!!) enda høyere på ønskelista nå!! En tur med Passion for baking og vi snakker; I'm so in!!! hehehe.

Meg og Mine cupcakes, de 12 til høyre på brettet er Fru J sine.
Vi brukte de nye moussene til Dr.Oetker (som sponser Manuela på disse kursene) og jeg må si jeg liker vanlig frosting (altså den jeg lager selv) best. Men det er et flott alternativ, det er jo faktisk ikke alltid man har tid til å lage alt fra scratch!! Det vet jeg alt om som husmor a la 2011! Ville gjerne hatt hvertfall sjokolademoussen enda mørkere jeg da, men er kanskje mulig å tilsette en god dose kakao blandet med vann i?!?
Jeg fikk til rosene enda bedre og med nyinnkjøpte tipper er jeg nå klar for å mekke masse flott her hjemme, fant både 2D som Manuela liker å bruke og 1B som jeg har lett lenge etter. Manuela hadde ikke brukt den noe særlig så jeg sa at den MÅ du bare prøve. Morsomt å gi et fattig lite "tips" tilbake til hun som gir meg så mange tips, ideer, oppskrifter og jeg vet ikke hva!!

Før og etter bilder, fra søtt og ryddig og ROSA til bomba, men fortsatt rosa:) 

Det var ordnet så fint i stand da vi kom, men med 20 jenter og masse stæsj, frostings, og muffins så det rimelig bomba ut etter kurset.. MEN vi fikk utrolig mye ut av det og så fikk vi rabbatt på Cacas etter kurset, så fikk meg litt der også:D Så fikk vi en fin lite goodiebag fra Dr.Oetker også, sånnt takker vi bakeentusiaster veldig pent for, for pynt er nødvendig og det er flott å ha mye å velge i hjemme. Og en ting til; dyrt er det!!

Fru J og Manuela på Cacas - butikken
Det var en kjempe flott kveld på Kurs, takker min "Makker" Fru J for å være en super jente å være på kurs med og for hennes privatsjåførtjeneste! Og det var bare koselig å bake for deg! Må hjelpe hverandre<3


Se på mine kursmuffins her:) 



Sjekk også ut bloggen til Fru J  I Love My Kenwood  <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar