fredag 28. oktober 2011

Snart er det Halloween..

..og da har jeg selvfølgelig lyst til å bake noen halloween inspirerte muffins.. Endelig er formen stigende så jeg både orker og KAN bake igjen:D 
Note: Man kan nemlig IKKE bake når man er så sylte forkjøla at nesa renner og renner.. og man nyser ustanselig og plutselig!! Da hadde ingen andre enn jeg spist de muffinsene hvertfall:p


Så i dag har jeg bakt: 
Sjokolademuffins; 


Ingredienser:
90 g smør
225 g sukker
2 egg
1 ts vaniljeessens
1 ts eddik
1 ts natron
170 ml surmelk
180 g hvetemel
5 ss kakao



Ha romstemperert smør sammen med sukker visp dette godt. Bland så i ett og ett egg. røren skal være ludftig og fin!! (pass på å skrav av bollen og vispen så det også får blandet seg godt med resten!! 
Tilsett så 1 ts SP (sponge stabilisator (?)) - om du har.  (absolutt ingen nødvendighet!!)
Visp så inn vaniljeessensen. 
Bland natron med eddik og hel dette i røren sammen med surmelken og tilslutt; bland forsiktig inn melet. 
Stekes på 175 grader i ca 17 min 

Du får av dette ca 20 små muffinsformer (de standard hvite på matbutikken) 



Nå har jeg diverse stående klart og skal bare kreere noen SKUMLE muffins i kveld.. Til topping blir det sjokoladegansje, kvit sjokoladekrem og Krem med fox


Ta 3 boller, ta 100 gram mørk sjokolade i en bolle, 100 gram hvit i en annen og I DEN SISTE; godteri-
 jeg hadde 1 pakke FOX (kunne sikkert brukt 2..) som jeg brukte. (her kan du bruke det du har)
Pass bare på at det smelter sammen med kremfløten, la dette stå på varmen i kjelen litt ekstra om nødvendig!! (Forklaring følger under bildet)



Ta en boks kremfløte og la det koke opp. Hell så ca 1/3 i hver av bollene og rør ut så det IKKE er noen KLUMPER igjen!! La dette stå i kjøleskapet 3- 6 timer og visp det opp i et par sekunder (!!!) og så er det ferdig. Konsistensen skal være stiv, men ikke pisk for mye da blir den FOR stiv og kjempe tørr!! 
Mine står nå i kjøleskapet og godgjør seg og muffinsene blir kalde... 







Uhhuuuuuu - i kveld skal det PYNTES!!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar