tirsdag 30. juli 2013

Den lille larven aldri mett - muffinskake

Da Oda ble 1 år så ville jeg jo såklart ha muffins, 
men ville ha en litt ny vri og da syntes jeg denne var ganske lur. 
Ikke for rosa og jentete, men fortsatt veldig søt og litt annerledes!

Så i den lille Larven aldri mett-ånden ser muffinsene slik ut; 



Den ble litt stor så den krøp på en måte opp på  bordet selv.. 


Jeg hadde ikke noe lys på 
men fikk låne et gult 1-tall av storebror som vi satte på;) 


Kroppen er rett og slett muffins i ulike muffinsformer, alle med prikker!
Og med grønn glasur av smørkrem.
Vi pyntet den opp med blomster og annen pynt laget i sukkerpasta.


Denne feminine og sommerlige lille larven fallt i smak hos små og store,
jeg tror 3-åringen var mest begeistret;) 


Et nærbilde av hodet som er Red Velvet med ostekrem
og et lag rød sukkerpasta. 
Det gule er også sukkerpasta.
Det sorte er lakris (kick), 
som jeg varmet ti sekunder i mikroen så ble det lett å forme og jobbe med.
Perfekt når man bare trenger litt sort! (tips!!) 


Jeg brukte en liten kake i kakeform på 18 cm,
og laget 2 når jeg først var i gang.

Den andre sparte jeg til uken etter og laget nærmest et identisk hode.

Slik så muffinsene og den lille larven ut på feiring nr.2:


Med litt annerledes pynt og litt mer bulkete hode
-men for all del, den gikk å spise.

Muffinsene med lysegrønn krem var hvit sjokolade iblandet inn i ostekremen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar