lørdag 13. juli 2013

Fruktfat i vannmelon

Stakkars bloggen min har lidd i det siste.. 

Jeg begynte i ny jobb i starten av juni og jobbet en måned før det (heldigvis?!!) var ferie. Det har vært litt av en overgang for oss som familie! Mamma (meg) som har vært hjemme i 4 år (nesten!) skulle plutselig jobbe igjen:o Jeg fikk forespørsel allerede dag 3,om jeg kunne gå fra den planlagte 48% stillingen til 100% så det var "så som så" med den myke starten jeg hadde sett for meg!
Men det har jo gått helt supert og jeg har til og med kommet hjem til ferdig middag selv om mannen har pappaperm og det har vært "utrolig slitsomt for han å være hjemme med babyen som måtte ha mat flere ganger om dagen og time lurene, samtidig hente og levere storebror i barnehagen" (puh) og likevel har han laget middag som har stått ferdig 16.00 nesten hver dag!

Så derfor har det vært lite å blogge,men nå er det ferie og med en lillesøster som har bursdag midt i fellesferien så fikk jeg endelig en GOD GRUNN til å bake og ordne litt igjen:)



Fruktfat a la Frk Muffin 

I dag vil jeg bare vise hvordan fruktfat jeg laget til bursdagen hennes; 


Ta en vannmelon og skjær ut etter eget ønske og ikke minst etter hvor god kniv du har!


Jeg hadde ikke en egnet kniv så endte med å bare skjære vannmelonen i 2 halve deler, så skrapte jeg ut innmaten med is-skje (da fikk de en rund og fin form, som passet å legge på plass i vannmelonen igjen etterpå!)

Så tegnet jeg forsiktig opp en sløyfe og et 1-tall (det var det jeg kom på der og da..)
Og skjærte ut det med en papirkniv(!) (Ikke å anbefale men det beste jeg hadde for hånden som sagt!)

Da jeg kjøpte vannmelonen måtte jeg ta den ene som var igjen og den var veldig skjev så jeg måtte skjære av vannmelonen på undersiden som som gjorde at den ikke kunne stå på bordet da det lakk ut vann fra vannmelonen:/ Jeg hadde den derfor oppi en glassbolle ved servering,

Jeg fylte opp vannmelonen med først vannmelonbiter, så frukt som jordbær, blåbær og bringebær.
Og så er det jo veldig greit at både barn og voksne får i seg litt frukt og bær ved siden av kakene;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar