mandag 21. mai 2012

Grove vafler

Jeg fikk veeeeldig lyst på vaffler,
tiltross for en fryser full av muffins, kanelsnurrer og is!
Det er vel kanskje bare sånn det er å være gravid?!? 


(LIVE-blogging, for innlegget oppdateres etterhvert)



Oppskriften;
(originaloppskriften er hentet fra melk.no, jeg har tatt meg kunstneriske friheter og endret litt) 


0,75 dl hvetemel
0,75dl sammalt hvete, fin
0,5 dl havregryn
1/4 ts salt
1/4 ts bakepulver
1/2 ts kardemumme
1/2 ts vaniljesukker
1 ts sukker
2 dl melk
1 stk egg
1 ss smør


Bland det tørre i en bolle. Bland så i egg, melk og 1 ss smeltet smør. 
La svelle i kjøleskapet i 1/2 - 1 time. 
Stek de og stable de oppå hverandre før servering. 






Dette gir ca 5 vafler, i følge meg er det til en person, men i følge andre så er det vel nok for 2..
(sånn sett så passer det fint for meg som ER 2 for tiden;p)
- juster oppskriften utfra antall personer;)



Ønsker dere en fin mandagskveld videre! 
(Beklager dårlige bilder, mobilen var nærmest) 




Frk Muffin
- live fra sofakroken;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar