torsdag 26. mai 2011

Gul og god:)

Serveringsklar
Hmmm... jeg og min gode barndomsvenninne C lager alltid god mat og kake når vi besøker hverandre. Hun er alltid så flink så jeg må anstrenge meg litt for å opprettholde standarden hun har satt. Men det er så gøy da:)

Lemon Juice - fersk presset sådan:)
Sist hun var her vred jeg hodet rundt for å finne på en kake jeg kunne lage. Siden hun nylig var i
New York så fallt jeg over Lemon Pound Cake fra Manuelas NY trip;) Hun vant turen gjennom bloggen som ble kåret til NORGES MEST ELSKEDE BLOGG og der fant hun en nydelig kake på starbucks hun laget sin egen "kopi" av. Så da MÅTTE jeg jo bare prøve meg på den. Jeg kopierte den villig og bakte i vei mens gullet sov (2 timers-lurer er gull i grunn).


Jeg fant frem egg og smør allerede på morgenen så det skulle bli romtemperert. Fant frem alle ingrediensene og leste oppskriften TO ganger (faktisk lurt, tips med erfaring bak).

den tørre røra + det flytende = kakedeig. 
Kaken var relativ enkel å lage, koste meg med å presse sitroner, for det ble så deilig frisk duft i kjøkkenet, som spredde seg i hele huset!

Om mens den stod i ovnen fant jeg ut at jeg bare MÅ ha en ny ovn snart, den er ikke god å bake i.. men men, får sette på ønskelista og er redd det ikke blir ny ovn med det første.. for har en del andre ting som skal pusses opp først!

Men toppingen på kaken ble litt tynn, grunnen er ganske enkel; jeg pøste på med sitron juice, mye mer enn jeg trengte og hadde ikke nok melis! Hadde jeg sett meg om i kjøleskapet hadde jeg funnet en kremost (naturell) som hadde vært perfekt å blande med, men men..

Skal uansett prøve denne igjen ila sommeren og DA skal den bli PERFEKT!! Og da skal jeg lage lemonade til;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar